loading...
بزرگترین سایت دانلود
هادی حجی و ایمان ارفعی بازدید : 354 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)

در این پست قصد دارم چند آموزش مفید درباره نرم افزارهای مربوط به ساخت کتابهای الکترونیکی موبایل ( با فرمت جاوا ) قرار دهم .

نرم افزارهای لازم :

نرم افزار پرنیان ویرایش 0.9.5

نرم افزار Fbook ویرایشهای 1 و 2

نرم افزار Tugzip ( از اینجا  می توانید دانلود کنید) 


لیست آموزشها:

نحوه تغییر تم کتاب ساخته شده با افبوک 1

نحوه تغییر مشخصات کتاب پس از نصب روی گوشی

نحوه تغییر تصویر روی جلد و آیکن کتاب

نحوه تبدیل کتاب ساخته شده با پرنیان 0.9.5 به پرنیان 0.9.5 Build  120

تبدیل افبوک ویرایشهای 2 و 2.5 به 2.6


به ادامه مطلب مراجعه کنید.

در این پست قصد دارم چند آموزش مفید درباره نرم افزارهای مربوط به ساخت کتابهای الکترونیکی موبایل ( با فرمت جاوا ) قرار دهم .

نرم افزارهای لازم :

نرم افزار پرنیان ویرایش 0.9.5

نرم افزار Fbook ویرایشهای 1 و 2

نرم افزار Tugzip ( از اینجا  می توانید دانلود کنید) 


الف- نحوه تغییر تم کتاب ساخته شده با افبوک 1:

1-      بر روی فایل کتابی که قصد تغییر تم آن را دارید راست کلیک کرده و گزینه Extract to book1 را انتخاب کنید . (بجای نام فایل کتاب کلمه book1 ذکر شده است.)

2-       بر روی فایلی که تم آن را می خواهید در کتابتان استفاده کنید راست کلیک کرده و گزینه Extract to book2 را انتخاب کنید. (بجای نام فایل کتاب کلمه book2 ذکر شده است.)

3-       در پوشه تازه ایجاد شده book2 دو فایل بنامهای T1 و T2 فایلهای مربوط به تمهای اول و دوم کتاب می باشند. که هر دو یا یکی از آنها را می توان با فایلهای t1  یا T2 موجود در پوشه تازه ایجاد شده برای book1 جایگزین کنید. ( کپی t1  یا t2 یا هردو و paste آن در پوشه book1 و تایید پیام replace )

4-     کلیه فایلهای موجود در پوشه book1 را انتخاب کرده و گزینه add to . . .  را انتخاب کنید .

5-       در پنجره باز شده فرمت jar  و نام کتاب را وارد کرده و گزینه  ok را انتخاب کنید. تا در همان پوشه،  زیر فایلهای انتخاب شده کتاب جدید با تمهای تغییر یافته ایجاد شود. 

ب- نحوه تغییر مشخصات کتاب پس از نصب روی گوشی:

گاهی مشاهده می شود که نام کتاب جاوا ( چه fbook و چه پرنیان ) بعد از نصب روی گوشی درست انتخاب نمی شود یا دارای غلط املایی است و یا عنوان کلی مانند fbook یا My Mobile E-book و . . . دارد که مانع از تشخیص نام کتاب در گوشی می شود. برای اصلاح نام کتاب :

1-      بر روی فایل کتاب راست کلیک کرده و گزینه extract to bookname  را انتخاب کنید. (بجای نام فایل کتاب کلمه bookname ذکر شده است.)

2-      پوشه meta.inf را باز کرده و فایل Manifest.mf را را توسط برنامه notepad ویندوز باز کنید.

3-      در برابر عبارتهای Midlet-1  و MIDlet-Name نام صحیح کتاب را وارد کرده و پس از ذخیره فایل از محیط notepad خارج شوید.

4-      به پوشه اصلی برگشته و پس از انتخاب کلیه فایلها  گزینه add to . . .  را انتخاب کنید .

5-      در پنجره باز شده فرمت jar  و نام کتاب را وارد کرده و گزینه  ok را انتخاب کنید.

ج - نحوه تغییر تصویر روی جلد و آیکن کتاب:

1-      در صورتی که قصد تغییر جلد کتاب و آیکن آن را دارید. ابتدا فایلهای جلد کتاب و آیکن را انتخاب کرده و با نرم افزارهای ویرایش عکس مانند acdsee و . . .  سایز و فرمت آن را اصلاح کنید . برای جلد کتاب سایز 176x220 و برای آیکن سایز 40x40  پیشنهاد می شود. پس از تغییر اندازه فایلها آنها را با فرمت png ذخیره کنید.

2-      بر روی فایل کتاب راست کلیک کرده و گزینه extract to bookname  را انتخاب کنید. (بجای نام فایل کتاب کلمه bookname ذکر شده است.)

3-      در صورتیکه کتاب با نرم افزار افبوک ساخته شده است تصاویر روی جلد و آیکن را در پوشه ایجاد شده با نامهای logo.png و icon.png ذخیره کنید. (پیش از اینکار فایلهای icon و logo قبلی را پاک کنید.)

4-      در صورتیکه کتاب با نرم افزار پرنیان ساخته شده است تصاویر روی جلد و آیکن را در پوشه ایجاد شده با نامهای cover.png و icon.png ذخیره کنید. (پیش از اینکار فایلهای icon و cover  قبلی را پاک کنید.)

5-      کلیه فایلهای موجود در پوشه book1 را انتخاب کرده و گزینه add to . . .  را انتخاب کنید .

6-      در پنجره باز شده فرمت jar  و نام کتاب را وارد کرده و گزینه  ok را انتخاب کنید.

د- نحوه تبدیل کتاب ساخته شده با پرنیان 0.9.5 به پرنیان 0.9.5 Build  120:

همانطور که قبلا هم در این وبلاگ گفته شده کتابهای ساخته شده با نرم افزار پرنیان تا قبل از ارائه بیلد 120 در بسیاری از گوشیهای سونی اریکسون مانند w810 ، k750 ، w700 و گوشیهای مشابه ، از سرعت لود بسیار کمی برخوردار بودند بطوریکه برای اجرای کتاب در این گوشیها باید 2 یا 3 دقیقه ای یا بیشتر صبر می کردیم. در بیلد 120 مشکل لود حل شده است و زمان به چند ثانیه تقلیل یافته است. ( البته مشکل سرعت پایین تغییر تم هنوز وجود دارد)

برای تبدیل کتابهایی که با بیلدهای قبل از بیلد 120 ساخته شده اند به بیلد 120 مراحل زیر را دنبال کنید . ضمنا این ترفند فقط با ویرایش 0.9.5 کار می کند و ویرایشهای قبلی مانند 0.9.2 را ساپورت نمی کند.

1-      ابتدا کتابی را که قبلا با بیلد 120 درست شده است پیدا کرده و بر روی فایل کتاب راست کلیک کرده و گزینه extract to book1  را انتخاب کنید. (بجای نام فایل کتاب کلمه book1 ذکر شده است.)

2-      بر روی کتابی که قصد تبدیل آن را به بیلد 120 دارید راست کلیک کرده و گزینه extract to book2  را انتخاب کنید. (بجای نام فایل کتاب کلمه book2 ذکر شده است.) در پوشه book2 تمام فایلهایی که با حروف peb شروع شده و پسوند .bin دارند پیدا کرده و حذف کنید.

3-      در پوشه book1 تمام فایلهایی که با حروف peb شروع شده و پسوند .bin دارند پیدا کرده و حذف کنید.

4-      در پوشه book2 تمام فایلهایی که با حروف peb شروع شده و پسوند .bin دارند را انتخاب کرده و در پوشه book1 کپی کنید.

5-      در پوشه book2 فایل setting.pbs را با برنامه notepad باز کرده و اولین عدد زیر واژه /peb را کپی کرده یا بخاطر بسپارید.

6-      در پوشه book1 فایل setting.pbs را با برنامه notepad باز کرده و  عدد زیر /peb را با عددی که بخاطر سپرده اید عوض کنید.

7-      فایل setting.pbs را ذخیره کرده و خارج شوید.

8-      فایل manifest.mf را در پوشه meta.inf با برنامه notepad با زکرده و در برابر Midlet-1  و MIDlet-Name نام کتاب را با حروف انگلیسی وارد کنید. و پس از ذخیره فایل از برنامه notepad خارج شوید.

9-      به پوشه اصلی برگشته و در صورت نیاز فایلهای cover.png و icon.png را از پوشه book2 به پوشه book1 انتقال دهید.

10-  در پوشه اصلی book1 پس از انتخاب کلیه فایلها  گزینه add to . . .  را انتخاب کنید .

11-  در پنجره باز شده فرمت jar  و نام کتاب را وارد کرده و گزینه  ok را انتخاب کنید.

هـ- تبدیل افبوک ویرایشهای 2 و 2.5 به 2.6:

در ویرایش 2.0 یا fbook 2 demo برای فعال شدن متن کتاب حتما نیاز به ثبت پیامکی کتاب بعد از نصب آن بود و در صورت انتخاب گزینه cancel از کتاب خارج می شد که در ویرایشهای بعدی این مشکل رفع گردید.

در ویرایش 2.5  پس از ورق زدن هر صفحه باید مدتی کلید up جوی استیک گوشتی نگه داشته می شد تا به بالای صفحه منتقل شویم. که این کار سرعت مطالعه را پایین می آورد و کار مطالعه را خسته کننده می کرد. ضمنا در ورژنهای قبل از 2.6 در هنگام جستجو کلیدهای 2 و 8 گوشی کار نمی کرد و مثلا در گوشیهای سونی اریکسون کلماتی که دارای یکی از حروف ج چ ح خ م ن ه بودند قابل جستجو نبودند.

در ویرایش 2.6 هر دو مشکل فوق حل شده است و البته یکی دو مشکل جزئی دیگر باقی مانده است که اختلال چندانی در مطالعه ایجاد نمی کند.

برای تبدیل کتابهای ساخته شده با ویرایشهای قبل از 2.6 به ویرایش 2.6 مراحل زیر را دنبال کنید:

1-      ابتدا کتابی را که قبلا با ویرایش 2.6 درست شده است پیدا کرده و بر روی فایل کتاب راست کلیک کرده و گزینه extract to book1  را انتخاب کنید. (بجای نام فایل کتاب کلمه book1 ذکر شده است.)

2-      بر روی کتابی که قصد تبدیل آن را به ویرایش 2.6 دارید راست کلیک کرده و گزینه extract to book2  را انتخاب کنید. (بجای نام فایل کتاب کلمه book2 ذکر شده است.)

3-       در پوشه book1 وارد پوشه xfbook شده و کلیه فایلها را که با حروف res شروع شده اند حذف کنید.

در پوشه book2 وارد پوشه xfbook شده و کلیه فایلها را که با حروف res شروع شده اند انتخاب کرده و به پوشه xfbook در پوشه book1 کپی کنید.

4-      فایل manifest.mf را در پوشه meta.inf با برنامه notepad با زکرده و در برابر Midlet-1  و MIDlet-Name نام کتاب را با حروف انگلیسی وارد کنید. و پس از ذخیره فایل از برنامه notepad خارج شوید.

5-      از پوشه book2 فایلهای icon.png و loading.png را انتخاب کرده و در پوشه book1 کپی کنید. ( با فایلهای icon.png و loading.png قبلی جایگزین کنید.)

6-      به پوشه اصلی book1 برگشته و پس از انتخاب کلیه فایلها  گزینه add to . . .  را انتخاب کنید .

7-      در پنجره باز شده فرمت jar  و نام کتاب را وارد کرده و گزینه  ok را انتخاب کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بزرگترین سایت دانلود نرم افزار ...فیلم...و....بهترین سایت دانلود اهنگ های عاشقانه بهترین سایت جهت نرم افزارهای روز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام یک از مطالب سایت را بیشتر دوست دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 68
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 101
  • بازدید سال : 8,688
  • بازدید کلی : 83,194
  • کدهای اختصاصی
    آمار